Análise Comparativa do Investimento em Educação em Diferentes municípios da Grande São Paulo, incluindo a Capital, e suas Possíveis Correlações com a melhora da Qualidade do Ensino através do IDEB*

Authors

  • Raul Capp Pallotta Professor Doutor em Odontologia pela Universidade de São Paulo. Analista Administrativo – Área Administrativa. Coordenador de Administração e Finanças da Superintendência Regional do DNIT no Estado de São Paulo
  • Raul Soares Félix Graduado em Direito. Corretor de imóveis e perito judicial

DOI:

https://doi.org/10.61681/revistasimetria.v1i4.56

Keywords:

Education, IDEB, Basic Education

Abstract

The aim of this investigation was to evaluate the investments in education (per student), during the years of 2008 e 2015 in childhood education (CE), fundamental education (FE) and basic education (BE), besides the money spent with teachers in the cities of Barueri, Guarulhos, Mogi das Cruzes, Osasco, São Bernardo Campo, São Caetano do Sul e São Paulo, targeting to establish possible correlations with the improvement in the quality of the education, evaluated by the IDEB index. The cities data was achieved in SIOPE, in the FNDE portal. These data analysis allows to attest that São Caetano do Sul (SCS) has the greater amounts of investments in BE and FE and the money spent with teachers, while São Paulo has spent most money in CE in specific years. These information reveals a higher IDEB to SCS. Though, IDEB data results depict SCS above the others, followed by São Bernardo do Campo, Barueri and Mogi das Cruzes, these three with similar IDEB values, above 6,0. Guarulhos has reached this value only in 2015 and Osasco (5,9) is closer to this goal. Besides the investment per student in CE and all BE and the increase of money spent with teachers, had the lower IDEB value.

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References

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Published

06/08/2018

How to Cite

Pallotta, R. C. ., & Félix, R. S. (2018). Análise Comparativa do Investimento em Educação em Diferentes municípios da Grande São Paulo, incluindo a Capital, e suas Possíveis Correlações com a melhora da Qualidade do Ensino através do IDEB*. Revista Simetria Do Tribunal De Contas Do Município De São Paulo, 1(4), 96–109. https://doi.org/10.61681/revistasimetria.v1i4.56

Issue

Section

Políticas Públicas

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